Business hour
Our support available to help you 24 hours a day, seven days a week.
Monday-Friday: 9am to 5pm
Saturday: 10am to 2pm
Sunday: Closed
Monday-Friday: 9am to 5pm
Saturday: 10am to 2pm
Sunday: Closed
A pályázat során arra törekedtünk, hogy valamennyi résztvevő esetében – , legyen az középiskolás, szakkollégista, vagy PTE-s érdeklődő hallgató – (a gyengeségeik helyett) az erőforrásokat, másképpen az erősségeket tudatosítsuk. H. Gardnernek, ahhoz a gondolatához kapcsolódtunk, amely szerint a kiválóság és (annak motiváló erejét megtapasztalva) az elkötelezettség teheti felelősségteljes mintapolgárrá a fiatalokat. A program a komparatív előnyök felismerése, és – a kulcskészségek fejlesztése céljából – a tudományos életre készítette fel a résztvevőket, továbbá a projekttémák által a közéleti kérdésekhez is hozzászólhattak a résztvevők. Az egész éves képzés eredményeként a szakkollégisták országos tudományos rendezvényeken és világkongresszuson (angol nyelven) is előadhatták kutatásaikat, továbbá online és nyomtatott folyóiratunkban (Grastyán-füzetek 3.) is közzé tehették.
A pályázat eredményei:
A középiskolás diákokat a fókuszba állító szakkurzus esetében – az intra- és interperszonális tehetségfejlesztéshez legtesthezállóbb és igazoltan leghatékonyabb megközelítést és eszközt – a játékot (a személyiségről a legtöbbet elárulja ahogyan játszunk) alkalmaztuk. A tréningmódszert és társasjátékot (saját fejlesztésű) is használtunk. Plusz olyan környezetet teremtettünk, ahol szabadon, de komparatív környezetben van lehetőség az egyéni erőforrások meg- és felismerésére. A középiskola épületén kívül (az értékelő beszélgetést leszámítva) a szabadban és az egyetemen (kreatív előadóban) tartottuk a kooperációra építő csoportos foglalkozásokat. Partnerségen alapuló közös munkára hívtuk a fiatalokat: 1. a kurzust a célok közös megismerése, majd zárásként egyéni és csoportos értékelés követte, miközben a kurzus minden tevékenysége után is sor került az önreflexióra és a tanári reflexióra. A diákok írásos visszajelzésében szerepelt, hogy újból szeretnének hasonlón részt venni (közülük a júliusi játékfejlesztő kurzusunkra 5 diák jött el ). Az egyéni eredmények között említendő, hogy többen elgondolkodtak a továbbtanuláson (ami, az érintett szakközépiskolában nem általános). Velük a tanárszakos kollégisták tovább foglalkoznak, akiknél a mentori képességek fejlődése a fő eredmény. A szakkollégisták és egyetemisták eredményességét a szakkurzusok témájában (fenntartható fejlődés és pszichobiográfia) tartott hazai és külföldi konferencia-előadásaik (15 előadás) és két díj jelzik). A középiskolások valódi érdeklődését mutatja, hogy az idegen nyelvű előadó- és íráskészség kurzuson érettségire készülők, a júliusban tartott szakkurzuson a szabadidejük terhére, nem iskolaidőben 5 szakközépiskolás is csatlakozott.