Ugrás a tartalomra

NTP-SZKOLL-18-0041 keretében megvalósított "Énünk a múlt a jelen és a jövő tükrében" című program beszámolója

Az NTP-SZKOLL-18-0041 pályázati program a tudomány-felelősség-közösség hármasához igazodva, a szakmai attitűdök és a társadalmi felelősségvállalás kialakítására kínált átfogó képzési programot. Az év kiemelt feladata, a tagok énjének (identitásának) fejlesztése volt. Abból indultunk ki, hogy a minél érettebb identitás lehet csak a garanciája a szakmai eredményességüknek, rendszeres és kiegyensúlyozott teljesítményüknek. Célunk, hogy a tagok minél sikeresebben tudjanak válaszolni az őket érő egyéni és szakmai kihívásokra az egyéni teljesítmények (kutatások előrehaladása, publikációs tevékenység) nyomán igazolódni látszik.

 A pályázat kötelező elemei:

A program általános célja idén is az volt, hogy több oldalról támogassa a tagok szakmai fejlődését, fenntartsa kutatói motivációjukat, segítse kapcsolati hálóik kialakítását, tudatosítsa bennük a társadalmi felelősségvállalás fontosságát. 2018/2019-ben, ahogy azt fentebb már említettük biztosítottuk a tagok énjének egészséges fejlődését, és segítettünk fenntartani egy jól működő, motiváló közösséget. Mindkettő fontos egyben elengedhetetlen feltétele a tagok egyenletes szakmai fejlődésének. Az identitás érettségének elősegítését, a boldogabb és kiegyensúlyozottabb szociális környezet biztosítását célozta az a 24 órás kötelező kurzus, melyet gyakorló pszichiáter (Dr. Tiringer Aranka) segítségével 2019. tavaszán valósítottuk meg. A szakmai fejlődés a belső motiváció fenntartását is igényli, amit új programelemekkel biztosítottunk. Tagjaink jelentős része tanárszakos, akiknek igényük van a legmodernebb pedagógiai technikák megismerésére, kipróbálására. Ennek lehetőségét kínálta Tóth Imre (Soproni Múzeum, igazgató) kötelező kurzusa. Ősszel 24 óra keretében múzeum- és élménypedagógiát tanulhattak a tagok, megismerték a múzeumot, mely a kutatás és tanulás egyik legfontosabb színtere. Az órák Pécsett voltak, de 3 alkalommal Sopronba utaztak a diákok terepmunkára. 

A pályázat keretében megvalósított kiegészítő tevékenységek: 

Tovább folytattuk a 2017 szeptemberében létrejött kutatói klub munkáját, melynek keretében 2018/19-ben a társadalmi traumák feldolgozása kapcsán kimondottan az énünk jövőjét meghatározó kérdések kerültek vizsgálatra, közös kutatások keretében. A szakmai és közösségépítő szempontból is fontos vitaestek alkalmával kimondottan a tagok kutatásához is kapcsolódó beszélgetéseket szerveztünk. Ezekben a tagok és a szakkollégium tanárainak részvételével a tehetséggondozásról, az egyéni kríziseknek és kezelésüknek a jelentőségéről, az emberi kapcsolatok fontosságáról beszélgettünk. Az új kiadvány konferencia-előadásokat tartalmaz. A kollégium tagjainak eredményeit hazai és külföldi nemzetközi konferenciákon is bemutattuk. Három tagunk egy világkonferencián Marokkóban (Global Awareness Society International) kutatási eredményei elismeréseképpen díjat kapott (Fehér Petra, Fehér Viktor és Kázmér-Mayer Szilvia).